[Rada] D1910 - vymena baterii v UPS

Zdenek Styblik stybla at turnovfree.net
Sun May 24 11:20:13 CEST 2009

martinsad at centrum.cz wrote:
> jasně, jen je objednej. Ty máš od toho nějaký papíry, že víš jaký články
> do toho koupit? Předpokládám, že to víš, ale radši se ptám, je jich dost
> druhů. Alespoň co jsem koukal, když sme v práci takhle repasovali
> baterii do aku vrtačky.

Baterie jsou objednane, ale stale nekde na ceste. V Pondeli tam zavolam,
protoze ve Stredu psali, ze je posilaji PPL, ale nic neprislo (Ct, Pa).
Tenhle e-mail se trochu zdrzel, a nevim proc. Mel prijit uz - skoro pred
tydnem. Asi je to tim vypinanim serveru v posledni dobe.
Co se typy baterie tyce, uspesne jsem hledanim zabil cely vecer. Duvod?
APC ma uvedene spatne rozmery, takze se mi nedarilo najit spravnou
nahradu. Jinak uvnitr jsou 2ks 12V/12Ah olovene baterie. Musel jsem
objednat jenom "obyc", protoze "pro" nejsou momentalne dostupne skladem.
Rozdil nejsem schopny rict, protoze na to nemam patricne vedomosti.
Porovnal jsem hodnoty, a prisly mi [baterie] temer stejne (dobre, ty Pro
jsou o trochu lepsi). Snad budou mit podobnou vydrz jako ty, co tam byly
ted. Cipis psal, ze ty Pro maji 3 roky a jsou na polovic vydrze. Ja si
myslim, ze pri tech ~40st C, ktere jsou v UPS, budeme radi za 2 roky
normalniho fungovani (coz bylo v podstate ted). Vyrobce uvadi zivotnost
baterii 6 let (ty Pro maji 5), ale to je pri teplote 20-25 st C. Pri
vyssi teplote jde zivotnost baterie podstatne dolu.
Momentalni stav je takovy, ze baterie jsou dle software odpojene,
kalibraci spustit nelze, a dnes cca v 5hod byl vypadek proudu. Opravdu,
lepsi cas pro vymenu, nez-li v bourkovem obdobi, uz byt nemohl  :)

Hezkou Nedeli,
Zdenek

--
Zdenek Styblik